Κατά: Λαζάνης, Ναπολέων [Συγγραφέας]
Εγώ, ο Πέτρος: μυθιστόρημα / Ναπολέων Λαζάνης.
Τύπος υλικού: ΚείμενοΓλώσσα: Greek, Modern (1453- ) Σειρά: Σύγχρονη Ελληνική Λογοτεχνία. Πεζογραφία ; 12Εκδότης: Αθήνα: Πατάκη, 1993Περιγραφή: 283σ. ; 21εκISBN: 9603600156Θέμα(τα): Ελληνικό μυθιστόρημα | Συναισθήματα -- ΜυθιστόρημαΕίδος/Μορφή: Μυθιστόρημα Άλλη ταξινόμηση: ΜΤύπος τεκμηρίου | Τρέχουσα βιβλιοθήκη | Συλλογή | Ταξιθετικός αριθμός | Προσδιοριμένα υλικά | Κατάσταση | Ημερομηνία λήξης | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Books | Βιβλιοθήκη Αμφιάλης | Κύρια Συλλογή | 889.37 ΛΑΖ (Περιήγηση στο ράφι(Άνοιγμα παρακάτω)) | Διαθέσιμο | ΠΑ1280 | |||
Books | Βιβλιοθήκη Δραπετσώνας | Κύρια Συλλογή | Μ ΛΑΖ (Περιήγηση στο ράφι(Άνοιγμα παρακάτω)) | Διαθέσιμο | Δ15862 |
Ο συγγραφέας πιστεύει ότι κάθε άνθρωπος δεν είναι ένας, αλλά δύο: ο καθημερινός και ο άλλος, ο ιδιαίτερος ή κρυφός εαυτός του. Στη ζωή ενός δημιουργού – γνωστού ή αγνώστου – ο διχασμός αυτός είναι εμφανέστερος. Σοβεί μια πάλη, όπου αυτός επιβάλλεται στον καθημερινό άνθρωπο, φτάνοντας και ως τη φυσική εξόντωση του. Η ιδανική κατάσταση θα ήταν, αν στο τέλος οι δύο άνθρωποι ζούσαν αρμονικά σε έναν. Αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να πραγματοποιηθεί στον άγνωστο δημιουργό, στον οποίο ο καθημερινός άνθρωπος, αποτραβηγμένος από πιεστικά συναισθήματα, στόχους και επιθυμίες, θα αρκούνταν σε μια ζωή λιτή, ενώ ο άλλος εαυτός του θα έπαυε να δημιουργεί, γιατί δεν θα το είχε πια ανάγκη : η πορεία του στη ζωή θα ήταν και το έργο του. Ένας τέτοιος άγνωστος δημιουργός εξάλλου, που περνάει απ΄τη ζωή και φεύγει απαρατήρητος είναι και ο μόνος που έχει το δικαίωμα της υπερηφάνειας , το δικαίωμα να γράφει το όνομά του με κεφαλαία. Την πορεία και την τελική κατάληξη ενός τέτοιου άγνωστου δημιουργού θέλει να δείξει ο Ναπολέων Λαζάνης σ’ αυτό το βιβλίο. Κάτοχος μιας μυθιστορηματικής γλώσσας, που οι μεταβολές της από βιβλίο σε βιβλίο είναι μόνο οι παραλλαγές μιας απαραγνώριστα προβαλλόμενης ταυτότητας, ο Ν.Λ. αποτελεί στην παρούσα ώρα μιαν απ΄τις σημαντικότερες δυνάμεις της ελληνικής πεζογραφίας, στο πείσμα μιας κριτικής που δεν αποφασίζει να αγνοήσει τους όρους ποικιλώνυμων συμβατικοτήτων. Μ.Γ. Μερακλής
Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.